söndag 15 april 2007

Sommarvärme hindrar inte arbetarna

Vilken dag det har varit idag! Rena sommarvärmen... Svärfar och svärmor har varit här och hjälpt oss hela dagen. Karlarna har främst ägnat sig åt att skyffla jorden från högen vid parkeringen till altanen.
Hela högen är flyttad och nu är det mest lite finlir och utjämningar kvar. Framför altanen och mot källardörren kommer vi så småningom att anlägga ett stenparti med en stengång/trappa och en del växter. Man börjar ana konturerna nu, och planerna börjar ta form...
Själv har jag och svärmor mest ägnat tid åt att rensa i trädgården. Svärmor hittar hela tiden nya spännande växter, växter som jag förmodligen hade trott varit ogräs och rensat bort. Jag har mycket att lära...

Jag hade också hoppats att jag skulle bli klar med trädgårdsstolarna i helgen, men så blev det inte. De fick ett lager färg igår, men den hade inte riktigt torkat till idag, så det får bli något kvällsprojekt i veckan istället.

Som avslutning kan jag avslöja att förutom att alla fikor och måltider har intagits utomhus i helgen så har även säsongens första tvätt torkat utomhus! Det är väl ett sommartecken i allra högsta grad? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar