lördag 7 juni 2008

Jag har visst en trädgårdsgen

Vem hade kunnat ana...? Jag har t o m börjat njuta av att åka till Plantagen! ;-)

I samband med det varma vädret har jag i vanlig ordning fyllt upp vår kryddlåda på altanen och den frodas.



På makens födelsedag fick han (vi... ;-) två tomatplantor som nu har flyttat ut. De växer så det knakar... Det lilla trädet med röda bär är ett granatäppelträd, också en födelsedagspresent.

I det låga zink-fatet har jag planterat lite olika gräs och marktäckare, i väntan på att vi gör iordning vårt stenparti.

Sist - men absolut inte minst - jag har börjat odla grönsaker också!!! Kors i taket... Jag har byggt en odlingslåda där nu ruccola, sallad, mangold, salladslök, morötter, bondbönor och salladsärtor gror för fullt.

Runt lådan har jag också satt upp ett nät, för att skydda mina värdefulla plantor från de små hemska bambisarna som brukar strosa runt och äta här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar