lördag 7 juni 2008

Länge sen sist...

Både dagar och veckor springer förbi och jag har inte haft tid att uppdatera på länge. Det betyder dock inte att det inte händer saker här. Snarare tvärtom...

Vår öppna spis är nu provtryckt och godkänd, och vi har redan (trots vädret) hunnit elda några brasor. Vi är sååå nöjda... :-)

Vi jobbar mest utomhus just nu. Vi har bytt panel på de sista väggarna på huset och målning pågår. Vår grävkille har kört hit grus och matjord så att vi har kunnat göra iordning hela framsidan! Det är helt obeskrivligt skönt - gångarna är förberedda och nu håller vi på att så gräsmatta.

Utsikt från altanen.

Vi har också fått en ny sittplats. Den stora platta stenen låg tidigare framför källaringången, men har nu blivit uppgrävd och fått hedersplats.



Och det blommar så vackert överallt just nu! Vår rhododendron är full av rosalila blommor, och rosbusken vid infarten är helt översållad av vackra vita blommor (ja, jag vet att jag bloggade om den förra våren också, men den är så fin... :-)




Till sist... Trots att jag uppdaterar sällan så ser jag att jag har en trogen skara besökare. Tack för att ni tittar in! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar