söndag 2 september 2007

Bröllopsdagsmiddag på Pontus

Imorgon måndag firar jag och maken vår andra bröllopsdag. Eftersom måndagar är en liten tråkig dag att fira på så firade vi igår istället. Lunchen blev en picknicklunch på klippan där vi gifte oss för två år sen, vilket var jättemysigt!

Middagen åt vi på nyöppnade Pontus! Pontus Frithiof driver sen tidigare Pontus in the greenhouse och Pontus by the sea, vilka är populära krogar. Nu har han öppnat restaurang på Brunnsgatan 1 i Stockholm, och från flera håll har vi hört att det var en upplevelse.


Miljön var väldigt läckert designad, men kanske lite för "kall" i min smak. Det var ganska mycket blålila ljus, vilket gav en lite steril känsla. Där jag satt kom ljuset bakifrån, vilket gjorde att jag skuggade min egen tallrik - minuspoäng från mig!

Toaletten verkar också vara en designmiss... När man kom in såg man det som vid första anblicken såg ut som en urinoarränna. Det visade sig sedan vara handfatet, men där satt också lappar där de bad om ursäkt för handfatet och skyllde på en försenad leverans... Jag vet inte om jag tror på det... Lite roligt var det ändå! ;-) Någon som vet vem som ritat inredningen???

Maten var dock fantastisk god! Väldigt milda men ändå rika smaker. Priset låg dock rätt högt, vilket gjorde att man fick väldigt höga förväntningar, som de faktiskt inte riktigt lyckades leva upp till. Men på en skala på 1 till 5 får de ändå 4!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar