fredag 21 september 2007

Trädgårdsdags

Det är ju lite tid kvar tills turen kommer till trädgården. Men igårkväll startade kursen i Trädgårdsplanering som vännen V lurade med mig på (jag var inte så svårövertalad...).

Läraren visade sig vara både pedagogisk, rolig och extremt kunnig - han har bl a varit universitetslektor på Lantbruksuniversitetet och hade väldigt bestämda åsikter. Det verkar lovande och de kommande fem torsdagskvällarna kommer nog bli väldigt intressanta. Igår pratade vi mest om jord, ogräs och skadedjur. Kanske inte det mest upplyftande, men det är skönt att ha det avklarat! ;-)

Bilden är från i våras, då de första påskliljorna började titta upp.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om sex tillfällen skulle räcka för en trädgårdsnolla som jag.... =)
    Vad heter kursen? Var hittar man den? (Någon gång blir jag kanske med hus - hoppas jag)

    SvaraRadera
  2. Haha, nej jag vet inte om det räcker för mig heller. Men är förhoppningsvis en bra start. Kursen finns här: http://www.medborgarskolan.se/templates/pages/CoursePage.aspx?lid=180&cid=29941_Gustav01&p=trädgård

    SvaraRadera