lördag 1 september 2007

Historien om TV-n som gick sönder

Förra lördagen var en otursdag. Maken var ute och paddlade tillsammans med F, och efter en dag ute på jobb bestämde jag mig för att ladda upp med film och en påse smågodis. Sagt och gjort, jag hyrde tre rullar och när jag kom hem skulle jag förbereda genom att rulla in TV-n till sovrummet (eftersom vi inte har någon soffa). Men kombinationen av en för trött Maria, en stor tung TV på en TV-bänk med för små hjul och ett golv som mest består av skarvar mellan masonitskivor och spånskivor kunde det ju bara sluta på ett sätt - TV-n välte och gick i golvet!

Den gick inte i tusen bitar, men gick inte att starta och det var droppen på en jobbig dag! Som tur var blev jag räddad av vännen P, som bjöd över mig på hemgjorda hamburgare till en av filmerna i bioanläggningen. Tack - du är en sann vän! :-)

Hursomhelst, den spontana tanken för många är ju "va bra, då kan ni ju köpa en ny platt-TV". Men som jag berättat tidigare, vi är ju inte som alla andra. Dels vet vi inte hur vi vill göra i TV-rummet när det är klart, om det blir projektor eller annat. Så att investera i en ny burk var helt enkelt jättedålig tajming. Dels har maken jobbat med att digitalisera rörlig bild och är (milt uttryckt) inte helt nöjd med bildkvaliteten i de platta skärmarna.

Lösningen stavas förstås Blocket. Där finns gott om stora, tjocka apparater som har blivit utbytta mot stora, platta. Så för 400 pix hittade jag en ny TV som hämtades hem häromkvällen. Jippi, äntligen TV igen!!!

Men - när vi sätter på TV-n så ser vi att bilden är lika digitaliserad och dålig som på en plattskärm! Så nu har vi en TV som är tjock och tar mycket plats, men har lika dålig bild som en platt. Jag är ju inte så kinkig och tycker att man ser ju liksom vad det är ändå. Och den kostade bara 400 kr... :-)

2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt att välta tv:n!!! Jag hade nog sagt många fula ord vid det tillfället....
    Det där med platt-tv är svårt. Vi har också en tjock-tv i väntan på något bättre (samt att jag har svårt att kasta ut ngt som fungerar). Kanske ska jag knuffa till den?! =)

    SvaraRadera
  2. Hallakulle, att knuffa till den tvingar ju iaf fram ett snabbt beslut! :-)

    SvaraRadera