söndag 5 april 2009

Odling pågår

Förra året fick vi ju tomatplantor av vännerna H och V. Inspirerad av dem och ett reklamutskick för webbförsäljning av fröer (det är ju så lätt att klicka hem!) pågår nu odling i köksfönstret. Fröerna sattes för ungefär en månad sedan och titta vad de växer! Nu kanske jag egentligen satte dem för tidigt, enligt konstens alla regler, men va fan... Jag kunde inte hålla mig. Och som sagt - darwinism... Det blir säkert bra till slut ändå.


Hela 12 tomatplantor har kommit upp! Det blir körsbärstomater (Sweet Million), gula tomater (Golden Sunrise), bifftomater (Marmande) och plommonkörsbärstomater (San Marzano).

Jag har också satt en auberginemix som har börjat gro men det går lite långsammare. Min stora order på Odla.nu innehöll också en hel del sallad av olika slag, det var riktigt trevligt förra året att bara gå ner och plocka det man ville ha. Trädgårdslandet kommer också att ha lite bönor och salladslök, men allt detta funkade så bra att så direkt i landet på våren, så de får nog vänta på lite mer värme ute först.

När jag beställde fröerna fick jag en bonuspåse med Okra. Någon som vet nåt om det? Hur tillagar man t ex? Smak? Värt att prova???

1 kommentar:

  1. Oh ja! Helt värt att prova. gott. Jag har något gammalt recept någonstans som jag ska rota fram åt dig.

    SvaraRadera