söndag 6 december 2009

Nu är vi redo för trappan!

I veckan kommer den. Och vi är så redo. Hela trapphålet är färdigt och allrummet på övervåningen likaså. Den tillfälliga trappan är borta sen ett tag och istället är det nu en stege som gäller. Lite opraktiskt, tycker jag, men det funkar.


I trapphålet blev det otroligt coola linjer mellan väggar och tak. Här ser man alltså upp mot övervåningen och halvväggen som ramar in allrummet.


Här ska stora Maskros-lampan från det stora möbelvaruhuset hänga - det kommer bli så bra! Men de får nog se till att få trappan på plats innan jag monterar upp den.


Här ser man dörren in till det mörka och ofärdiga sovrummet. Skjutdörren hänger dock på plats, men det syns inte här.


Och här är allrummet. Jag håller på att måla fönsternischerna nu och golvet är inte lagt, men det kan vi inte lägga förrän trappan är på plats, eftersom jag vill slippa listen mellan golvet och trappan. Petig? Nej nej, inte jag inte... :-)


Vi har iaf köpt golvet, och det blev valnöt till slut, 7mm tjockt och från Bauhaus. Den här bilden är ganska mörk, så färgen är nog lite ljusare på riktigt. Det kommer bli toppenbra.

Så nu är det bara trappan kvar... Den ska enligt uppgift gå från fabriken imorgon, komma till oss senare i veckan och snickarna som ska montera är preliminärt bokade på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar