tisdag 22 mars 2011

Trädgårdsgenen har vaknat!

I helgen slog den till, med stor kraft. Trädgårdsgenen har vaknat. Det är väl allt solsken och kvittrande fåglar som gör det, men jag ville mest bara vara ute i trädgården och pyssla. Tyvärr har vi ju snö överallt fortfarande så det gick inte att göra så mycket. Så för att trösta mig åkte jag till närmaste plantskola och shoppade loss! Tänk så det kan gå... :-)

Nu är jag iallafall förberedd för frösådden som det snart börjar bli dags för. Tomater, så klart, men också lite aubergine och riddarsporre ska få komma i jorden snart. Lite pärlhyacinter för vårkänslan, och så lite groddar för att få se växtkraften redan nu.

Sen köpte jag en del växtlighet att ha inomhus också, det blev både krukväxter (de vi har ser för sorgliga ut, vi får väl se hur länge de här klarar sig), tulpaner och en körsbärskvist som snart blommar. Kära maken är ju rätt allergisk, men jag ville chansa ändå. När han börjar nysa får jag väl ställa ut vaserna utanför fönstret... Bilder på den fantastiska växtligheten blir det inte nu, men det kanske kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar