tisdag 1 mars 2011

Uppdaterad vardagsrumslampa

Den med minne som en bok kanske kommer ihåg vår special-vardagsrumslampa som skulle kunna ändra karaktär med årstiderna. Jag berättade om den första gången i mellandagarna förrförra året, då den först var julfin och sedan nyårspyntades. Tanken var sen att den skulle få en vårskrud, men våren försvann liksom. Precis som sommaren, hösten och vintern igen.

Men nu är det ju snart vår igen, och jag har äntligen fått ändan ur vagnen och gjort iordning en ny variant av lampskärm. Inspirationen kommer från Jonas Bohlins välkända lampa Liv:

Men vår ram är ju fyrkantig och färgerna anpassade jag efter vardagsrummet, och resultatet blev en brun och limegrön variant.

Jag är ganska nöjd med resultatet, men jag upphör aldrig att förvånas över mängden tyll som går åt för att få till en riktigt bra volym! Jag tyckte att jag tog i så att jag sprack, men dubbla mängden hade nog inte gjort nåt heller.

Var jag höll till med syprojektet? På övervåningen... Vår kreativa studio börjar nämligen ta form, men det berättar jag mer om senare.

1 kommentar:

  1. Vilken kul idé! Snyggt! Vad påhittig du är!
    Ser fram emot att se bilder från er kreativa studio sen. ;)

    SvaraRadera