söndag 25 mars 2007

Förberedelser och avslut

Även den här helgen blev produktiv... Båda våra pappor har varit här och hjälpt oss med diverse småpill. I köket har fläkten fått en skorsten, så att det blir lite bättre drag (och att luften har nånstans att ta vägen). Under köket har grunden förstärkts så att vi kan fylla jord under altanen utan att grunden ger efter. På tomten har det småplockats och rensats lite.

Förra året köpte vi begagnade trädgårdsmöbler på Blocket, som behövde lite upprustning genom att slipas och målas vita. Jättebra idé, tyckte jag då. Men det tog ju lite mer tid än jag förutsåg att slipa och måla alla sjuttielva delar, så det var bara bordet och två av stolarna som blev klara förra året. Idag har de två kvarvarande stolarna iaf demonterats och börjat slipas ned. Det vore ju bra om de var färdigmålade till valborgshelgen, då vi har bygghelg och får besök av massa snälla kompisar som ska hjälpa oss att förbereda rivningen. Och jag räknar kallt med strålande väder hela helgen... :-)

När solen tittade fram idag fick jag även tillräcklig inspiration för att plantera de lökar jag köpte förra helgen. Lite snödroppar, pärlhyacint, scilla och liljekonvalj möter oss nu vid trappan. De får bo i ett zinkfat så länge, innan jag hittar någon bra plats i trädgården...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar